רוב העסקים לא טורחים להגדיר את הבידול שלהם, או להגדיר הצעות מכר ייחודיות. במקום זה הם מעדיפים להתחרות על מחיר ומבצעים, ומפספסים את קהל המטרה העיקרי שלהם.
צעדים לביצוע:
- להפעיל מערך יחסי ציבור
- לבנות חווית לקוח אפקטיבית
- למדוד אחוזי סגירה של איש המכירות, ותפוקה - ולשפר
- לנסח אמנת לקוח
נשמע שביצעתם חילופי דורות בעסק, אבל תפוקת העובדים נשארה נמוכה. הצעדים לביצוע הם:
- תפוקת עובדים. תפוקת עובדים יכולה בקלות להיות נמוכה במחצית ממה שאפשר להשיג.
- תהליך הייצור – דוגמא: מאפיה אחת הורידה 22 עובדים לאחר שארגנו את קו הייצור שלהם בצורה מקצועית.
- לבנות קבוצות תפוקה שבהם נמדדת תפוקתת העובדים וניתן משוב ועידוד לשיפור הביצועים - ולהפך.
- את הביצועים קושרים לבונוס ביצוע תקופתי שגורם לעובדים לחשוב באילו שהם בעלי הבית לגבי העבודה.
- לבצע את כל התהליכים הללו כאשר המנהלים החדשים מובילים, על מנת לבנות את הסמכות שלהם.
כנראה שאתה עובר תהליך מוכר של עסק מצליח שהתרחב, אבל לא התאים את שיטות הניהול למצב החדש. המצב מוכר מ-"פרשת יתרו". מומלץ
לבנות צוות ניהול פונקציונלי, למנות מנהלים לתחומי השיווק, התפעול, והכספים - ולאמןן אותם לפעול כצוות ניהול תחתיך.
עבודת צוות יעילה יותר מעבודה של בעל הבית, מוכשר ככל שיהיה. העסק שלך כבר גדול מדי כדי שאדם אחד ינהל את הכל בהצלחה. הגעת לליגה הארצית.
התוצאה: בעל הבית מפסיק להיותת העובד העסוק ביותר, שהכל עוברר דרכו - ומתחיל לנהל את המנהלים שלו, עליך לעבוד 'על העסק' במקום לעבוד 'בתוך העסק'.
כך עוברים מעסק משפחתי - לעסק מקצועי - שמסוגל לצמוח הלאה, ולהניב רווחים משמעותיים.
כמו בעלי עסקים רבים, אתה מנהל את העסק דרך היתרה של חשבון הבנק. בלי תמונה פיננסית ברורה - בעל הבית לא יודע במה להתרכז, וכיצד להגדיל רווחיות. חסור השליטה בכספים עלול להביא את העסק למשבר.
המספרים בעסק הם 'חברים של בעל העסק', ומי שזונח אותם (או לא מכיר אותם) לצערנו, נקלע לעתים קרובות לקושי.
צעדים לביצוע:
- לבנות מודל פיננסי של העסק שייתן תמונה מדויקת של המציאות.
- ליישם תוכנית הבראה, ולקבל החלטות לגבי צוות עובדים, מבנה העלויות. ותמחור מוצרים.
- להתאים את המודל העסקי לקהל המטרה כדי שפעילות העסק תניב רווחים, שמהם ניתן להחזיר חובות, ולפרנס את בעל הבית.
- לא לדחות את תהליך ההבראה - במצב כזה הזמן איננו לטובת העסק.